این شهر را به نام بزرگترین گروه قبیله ای هند شناسایی کنید
نوشته شده توسط : shakiba

سرنخ 1: این شهر به منچستر راجستان معروف است.توصیه متخصصان برای والدین

سرنخ 2: خانه رامدوآرای مشهور رامسنهی سامپرادی است

سرنخ 3: پادشاهان Mewar سکه های خود به نام Bhiladi را از این شهر ضرب کردند

آیا زمان NJAC 2.0 فرا رسیده است؟

برای دومین بار در کمتر از ده روز، وزیر حقوق اتحادیه، کرن ریجیجو، ​​گفت که سیستم دانشکده انتصاب قضات غیرشفاف است، در حالی که از قانون کمیسیون ملی انتصاب قضایی (NJAC) دفاع کرد و آن را "اراده جمعی ملت" نامید.

وقتی صحبت از NJAC به میان می‌آید، این قانونی بود که به اتفاق آرا توسط (مجلس) تصویب شد. همه احزاب گرد هم آمدند و این قانون خاص را در هر دو مجلس به تصویب رساندند... یعنی اراده جمعی ملت است... به عنوان وزیر قانون، من احساس می کنم که دادگاه عالی با خواست مردم هند موافقت نکرده است. ریجیجو در مصاحبه ای با یک کانال تلویزیونی گفت.

هفته گذشته، وزیر هنگام سخنرانی در یک رویداد در گجرات، سیستم دانشکده انتصاب قضات را "شفاف" خواند و پیشنهاد کرد که قوه قضاییه بالاتر باید به جای صرف وقت برای انتصابات، بر صدور احکام تمرکز کند.

او گفت: «مکانیسم‌های جایگزین پیشنهاد شده برای انتصاب‌ها بهتر از آنچه NJAC ارائه کرده بود، نبود، اما از آنجایی که شورای عالی آن را لغو کرد، سیستم دانشگاهی «زمان‌گیر» باید ادامه می‌یابد.

قانونی که رد شد

قانون NJAC هم در لوک سبها و هم در راجیا سبها در سال 2014، چند ماه پس از روی کار آمدن دولت مودی به تصویب رسید.

اما در سال 2015 توسط یک هیئت قانون اساسی دادگاه عالی که سیستم سنتی دانشگاهی انتصاب قضات برای دادگاه‌های عالی و دیوان عالی را تایید کرد، لغو شد.

لغو قانون NJAC در سال 2015 انتقادات گسترده‌تری را از سوی برادری قضایی به دنبال داشت، که حکمت شعبه قانون اساسی دیوان عالی را که جایگزینی ارائه نمی‌داد، زیر سوال برد.والدین و تربیت نوجوانان

 




:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: